بازسازی خانه های کوچک
۱۰
آذر

بازسازی خانه های کوچک

بازسازی خانه های کوچک امروزه در جهت کاربردی نمودن فضای موجود با بهره گیری از اصول مهندسی انجام می گیرد. با اجرای مراحل متنوع بازسازی خانه های کوچک می توان فضایی مناسب برای اعضای خانواده را فراهم آورد. از مراحل بازسازی یک خانه کوچک انتخاب پوشش مناسب برای دیوار و سقف و تعویض کفپوش می باشد. بازسازی آشپزخانه، پارتیشن بندی فضا و نورپردازی مناسب به زیباتر شدن خانه های کوچک کمک می کند.

مزایای بازسازی خانه های کوچک

یکی از معضلات خانه های کوچک کمبود فضا می باشد که می توان از طریق بازسازی ساختمان تا حدودی این مشکل را برطرف نمود. در موارد متعدد طراحی آپارتمان های کوچک سبب کوچک دیده شدن فضاهای داخلی می شود. هدف اصلی از بازسازی آپارتمان های کوچک افزایش فضای موجود است که باید به صورت اصولی انجام گیرد. از دیگر مزایای بازسازی و نوسازی خانه های کوچک کارایی بیشتر فضای موجود می باشد.

مراحل بازسازی خانه های کوچک

برای بازسازی هر نوع ساختمان مخصوصا خانه های کوچک باید از اصول مهندسی و معماری مدرن پیروی نمود. بازسازی این خانه ها اگر با برنامه نباشد سبب هدر رفت زمان و ایجاد هزینه های بالا می شود. با طی کردن مراحل و پروسه بازسازی منازل کوچک بر اساس اصول مهندسی می توان با کمترین هزینه بهترین فضا را برای آسایش خانواده فراهم نمود.

 

بازسازی ساختمان های کوچک توسط نگاه آرشیتکت

انتخاب پوشش یا رنگ مناسب برای دیوار و سقف

از مراحل اصلی بازسازی خانه های کوچک انتخاب یک پوشش مناسب و استاندارد برای دیوارها و سقف می باشد. از آنجا که بازسازی دیوارها در طول عمر یک ساختمان به ندرت صورت می گیرد باید یک پوشش مناسب برای دیوارها انتخاب کرد. از پوشش های مدرن برای دیوار، کاغذ دیواری های زیبا و مدرن با تصاویر سه بعدی و انواع دیوارکوب می باشد. از دیگر انتخاب ها برای بازسازی دیوار می توان به نقاشی و رنگ آمیزی دیوارها اشاره کرد. البته می توان از انواع پوشش دیوار به صورت ترکیبی بهره گرفت. بازسازی سقف خانه های کوچک در قالب رنگ آمیزی سقف، کناف های مخصوص و سقف کاذب صورت می گیرد.

تعویض کفپوش بخش های مختلف خانه

از نکات مهم در بازسازی خانه های کوچک انتخاب کفپوش مناسب برای بخش های مختلف ساختمان می باشد. با توجه به این واقعیت که مدل های متنوعی از کفپوش در بازار موجود است، باید مناسب ترین آنها را انتخاب نمود. از مصالح مناسب برای کف سازی ساختمان می توان از کفپوش لمینت نام برد که مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی دارد. از دیگر کفپوش های طبیعی کفپوش سنگ است که زیبایی فضای خانه های کوچک را دو چندان می کند. کفپوش تهیه شده از سنگ های معدن از قبیل کاشی، سرامیک و گرانیت از دیگر کفپوش های مناسب برای بخش های مختلف خانه می باشد.

تیغه بندی با کمک انواع پارتیشن 

یکی از راهکارهای مناسب برای بازسازی خانه های کوچک تیغه بندی فضاهای بزرگ با کمک انواع پارتیشن می باشد. با کمک پارتیشن های استاندارد و زیبا می توان به بهترین شکل نسبت به تقسیم بندی فضاهای خانه و کارآمد نمودن آنها اقدام نمود. از پارتیشن های مدرن ارائه شده در بازار پارتیشن های ام دی اف، شیشه ای و پارتیشن های آلومینیومی است که می شود متناسب با فضای موجود از آن بهره گرفت.

بازسازی آشپزخانه

همانطور که می دانید آشپزخانه سهم قابل توجهی در زیبایی خانه ها دارد و از این رو در بازسازی خانه های کوچک باید به بازسازی آشپزخانه توجه ویژه نمود. امروزه آشپزخانه ها بیشتر در معرض دید ساکنان و مهمانان قرار دارد و بازسازی آن به زیباتر شدن فضا کمک می کند. بازسازی آشپزخانه خانه های کوچک در جهت استفاده بهینه از فضای موجود صورت می گیرد. تعویض کابینت های آشپزخانه و بهره گیری از کابینت های شیک و امروزی بخشی از بازسازی آشپزخانه می باشد. تعویض کفپوش و دیوار آشپزخانه با استفاده از انواع کاشی، سرامیک و سنگ صورت می گیرد.

بازسازی سرویس بهداشتی

از جمله مراحل بازسازی خانه های کوچک تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی می باشد. برای بازسازی سرویس بهداشتی خانه های کوچک باید کارشناسی های حرفه ای در جهت استفاده بهینه از فضای موجود صورت گیرد. اولویت بندی در بازسازی سرویس بهداشتی عایق بندی کف و دیوارها می باشد. بازسازی کفپوش و دیوار با کمک انواع کاشی و سرامیک و تعویض شیرآلات از مراحل اصلی بازسازی سرویس بهداشتی و حمام محسوب می شود.

توجه به نورپردازی فضا

نورپردازی استاندارد نقش قابل توجهی در بزرگ به نظر رسیدن بخش های مختلف خانه های کوچک دارد. از این رو در بازسازی خانه های کوچک به صورت ویژه به بحث نورپردازی توجه می شود. با نورپردازی استاندارد می توان بخش های مختلف خانه های کوچک را روشن نموده و فضا را بزرگتر نشان داد. از دیگر نکات مهم در نورپردازی خانه های کوچک استفاده از تجهیزات روشنایی مناسب و کم مصرف در جهت کاهش هزینه های مربوط به روشنایی می باشد.

 

بازسازی خانه های کوچک

طراحی اتاق ها و پذیرایی

از پر رفت و آمد ترین بخش های یک خانه حال و پذیرایی آن می باشد. از این رو دکوراسیون و چیدمان آن اهمیت زیادی دارد. معمولا برای رنگ آمیزی حال و پذیرایی خانه های کوچک از رنگ های روشن مانند رنگ سفید بهره گرفته می شود که به بزرگ دیده شدن فضا کمک می کند. در بازسازی اتاق های خانه های کوچک هدف استفاده بهینه از فضای موجود می باشد.

توجه به چیدمان وسایل

در کنار تعمیر و بازسازی بخش های مختلف خانه های کوچک چیدمان و دکوراسیون وسایل نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. وجود هماهنگی بین طراحی و چیدمان وسایل با بازسازی های صورت گرفته منجر به ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز و در عین حال جدید خواهد شد. عدم هماهنگی در چیدمان و طراحی سبب هدر رفت زمان و اتلاف هزینه می شود و در نهایت فضای زیبایی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.