۲۶
شهریور

هزینه بازسازی ساختمان

تامین هزینه بازسازی ساختمان، برای ساختمان هایی که نیاز به بازسازی مجدد دارند و این کار الزامی است، موضوع بسیار مهمی می باشد. اغلب افراد با این هزینه ها آشنایی ندارند و نمی دانند چه معیارهایی در تعیین قیمت بازسازی ساختمان موثر هستند. اما جای نگرانی وجود ندارد. ما در این مقاله می خواهیم شما را با اصلی ترین معیارهای تعیین قیمت بازسازی ساختمان ها در ایران آشنا کنیم.

هزینه های بازسازی ساختمان و عوامل موثر در آن

بازسازی ساختمان یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از افراد و به خصوص افرادی که خانه و آپارتمانی با قدمت بیشتر دارند را به خود مشغول کرده است. متاسفانه در ایران زیاد به مبحث بازسازی ساختمان توجه نمی شود. اما در مواردی که این امر ضرورت پیدا کند، می بایست حتما انجام شود. اما یکی از موضوعاتی که باعث می شود، افراد زیادی به بازسازی منازل خود روی نیاورند، تامین هزینه های بازسازی ساختمان می باشد. اما اگر پیش از اقدام به انجام این کار با معیارهای مختلف قیمت گذاری بازسازی ساختمان آشنا شوید و در این مورد اطلاعات لازم را به دست بیاورید، به راحتی می توانید برای بازسازی ساختمان تان اقدام کنید. در این مورد مراجعه به شرکت های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند، می تواند به شما در این کار کمک کند. شما می توانید تمام سوالات و ابهامات خود را در مورد بازسازی منزل، قیمت بازسازی ساختمان و دیگر موضوعات، از افراد متخصص بپرسید و در نهایت به درستی برای بازسازی ساختمان تان تصمیم گیری کنید. اما در ادامه ما سعی داریم شما را با چند عامل موثر در تعیین قیمت بازسازی ساختمان آشنا کنیم. معمولا هزینه بازسازی ساختمان به عواملی همچون نوع خدمات دریافتی، قدمت ساخت ساختمان، بخش خاصی که نیاز به بازسازی دارد، سطح بازسازی، سبک بازسازی، نوع مواد و مصالح به کار برده شده و شرکت مجری طرح بستگی دارد.

زمانی که قصد بازسازی ساختمان خود را دارید باید از هزینه های تقریبی ساختمان خود اطلاعاتی داشته باشید در جدول زیر برخی از این قیمت ها را بصورت تخمینی برای شما آماده کرده ایم.

ردیف شرح خدمات واحد قیمت به ریال
۱ اجرت سقف کاذب کناف تایل ۶۰*۶۰ با مصالح متر مربع ۱٫۱۰۰٫۰۰۰ – ۸۵۰٫۰۰۰
۲ اجرت سقف کاذب دکوراتیو کناف با مصالح متر مربع ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۳۰۰٫۰۰۰
۳ چوب ترموود فنلاند با اجرت نصب و رنگ متر مربع ۸٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۵٫۵۰۰٫۰۰۰
۴ اجرت گچ کاری بدون مصالح متر مربع  ۲۵۰٫۰۰۰ – ۲۰۰٫۰۰۰
۵ اجرت رابیتس کاری بدون مصالح متر مربع ۸۰۰٫۰۰۰ – ۶۰۰٫۰۰۰
۶ پارکت لمینت خارجی با اجرت نصب و فوم متر مربع ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۲۰۰٫۰۰۰
۷ سرامیک ایرانی با اجرت نصب و مصالح (ملاتی) متر مربع  ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۹۵۰٫۰۰۰
۸  کاشی ایرانی با اجرت نصب و مصالح (ملاتی) متر مربع  ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۹۵۰٫۰۰۰
۹ سنگ کاری با اجرت نصب و مصالح (ملاتی) متر مربع  ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۵۰۰٫۰۰۰
۱۰ آجر کاری با اجرت نصب و مصالح (ملاتی) متر مربع ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۱ تیغه چینی با مصالح و اجرت استاد کار متر مربع ۸۵۰٫۰۰۰ – ۷۰۰٫۰۰۰
۱۲ کاغذ دیواری خارجی قابل شستشو با اجرت نصب  رول (۵ متر) ۵٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۴۰۰٫۰۰۰
۱۳ کابینت آشپزخانه با اجرت نصب و مصالح متر مربع ۳۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۱۳٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۴ کمد دیواری ام دی اف عمق ۶۰ با اجرت نصب و مصالح متر مربع ۲۶٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۸٫۵۰۰٫۰۰۰
۱۵ اجرت برق کاری بدون مصالح متر مربع ۳۵۰٫۰۰۰ – ۲۰۰٫۰۰۰
۱۶ اجرت لوله کشی سرد و گرم و فاضلاب بدون مصالح متر مربع  ۴۰۰٫۰۰۰ – ۳۰۰٫۰۰۰
۱۷ هر پره رادیاتور برند ایرانی یک پره ۶۵۰٫۰۰۰ – ۳۵۰٫۰۰۰
۱۸ پکیج ایرانی جنس مرغوب یک دستگاه ۸۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۵۸٫۰۰۰٫۰۰۰
۱۹ شومینه برقی با اجرت نصب یک عدد ۴۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۲۰ اجرت نقاشی روغنی یا پلاستیک با مصالح متر مربع ۲۵۰٫۰۰۰ – ۲۰۰٫۰۰۰
۲۱ پنجره UPVC با اجرت نصب  متر مربع  ۸٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۶٫۸۰۰٫۰۰۰
۲۲ شیرآلات ایرانی حنس مرغوب با اجرت نصب یک عدد ۷٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۲٫۸۰۰٫۰۰۰
۲۳ روشویی کابین دار  P.V.C یک عدد ۱۱٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۶٫۵۰۰٫۰۰۰
۲۴ سرویس فرنگی با اجرت نصب یک عدد ۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۸٫۵۰۰٫۰۰۰
۲۵ اجرت ساخت درب آهنی یا چهار چوب فلزی با مصالح هر کیلوگرم ۷۰۰٫۰۰۰ – ۳۵۰٫۰۰۰
۲۶ درب ضد سرقت با قفل و یراق آلات و اجرت نصب یک لنگه ۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰
۲۷ درب داخلی HDF با اجرت نصب یک لنگه ۷٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۳٫۸۰۰٫۰۰۰
۲۸ دستگیره درب جنس مرغوب با قفل و اجرت نصب یک دست ۵٫۳۰۰٫۰۰۰ – ۲٫۰۰۰٫۰۰۰
۲۹ تخلیه نخاله با کارگر (ماشین خاور) هر سرویس ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۷۰۰٫۰۰۰
۳۰ کارگر ساختمانی روزمزد یک روز ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۰۰۰٫۰۰۰

هزینه بازسازی ساختمان برای خدمات متنوع

این که شما قصد دارید، چه خدمات و امکاناتی را در بازسازی ساختمان دریافت کنید و ساختمانی که قصد بازسازی آن را دارید تا چه میزان هوشمند و مدرن باشد، تا حد زیادی در هزینه بازسازی ساختمان تاثیر گذار است. برای مثال اگر شما تنها می خواهید بخش خاصی از ساختمان را مقاوم سازی کنید و قصد ندارید، تغییرات بزرگی در آن ایجاد کنید، قطعا هزینه بازسازی ساختمان برای تان کمتر خواهد شد. همچنین اگر شما می خواهید به طور کلی تمام بخش های ساختمان را مورد بازسازی قرار دهید، در این حالت قطعا هزینه های بازسازی ساختمان افزایش پیدا می کند. اگر می خواهید علاوه بر بازسازی، خدمات هوشمندسازی نیز اعمال شود، در این حالت هم هزینه ها افزایش پیدا می کند. نوع مواد اولیه و مصالحی که می خواهید برای بازسازی استفاده کنید، بسته به کیفیتی که دارند هم می تواند عامل موثری برای تعیین قیمت بازسازی ساختمان باشد. اما به طور کلی موضوعی که باید برای تان اهمیت داشته باشد که بتوانید بر اساس آن نوع خدمات دریافتی برای بازسازی ساختمان را تخمین بزنید، نیازسنجی پیش از اقدام است. اگر بدانید که ساختمان تان تا چه اندازه به بازسازی نیاز دارد یا کدام بخش ها در اولویت هستند، بهتر می توانید برای تامین هزینه بازسازی ساختمان برنامه ریزی داشته باشید.

   

هزینه بازسازی ساختمان های قدیمی و مدرن

این که قدمت ساخت ساختمانی که قصد بازسازی آن را دارید، به چه سالی باز می گردد، یکی از عوامل تعیین کننده در هزینه بازسازی ساختمان می باشد. البته علت این امر بسیار واضح است. معمولا ساختمان هایی که قدمت بالایی دارند، با احتمال آسیب و خطر بیشتری رو به رو هستند و گذشته از این ها طراحی و سبک ساخت شان نیز قدیمی بوده و چنگی به دل نمی زند. اما در ساختمان هایی که قدمت کمتری دارند و در چند سال اخیر ساخته شده اند، شرایط کاملا متفاوت است. معمولا این قبیل ساختمان ها از نظر بازسازی، نیاز به عملیات خاص و اساسی ندارند و با تغییرات جزئی می توان آن ها را بازسازی کرد. مهمترین نوع بازسازی در این قبیل ساختمان ها تغییرات در سبک طراحی و تغییرات در دکوراسیون داخلی می باشد. چرا که اغلب افراد در چندین سال اخیر به طراحی خانه هایی با سبک مدرن روی آورده اند. معمولا در این حالت که تغییرات به صورت سطحی انجام شده و تنها برای تغییر سبک خانه انجام می شود، هزینه های بازسازی ساختمان بسیار کمتر از حالتی است که خانه قدیمی بوده و نیاز است، علاوه بر بازسازی کلی و مقاوم سازی، روی سبک طراحی آن نیز کار شود.

هزینه بازسازی بخش های مختلف ساختمان

اگر قصد بازسازی بخش های مختلف ساختمان را دارید، باید بدانید که هزینه بازسازی ساختمان برای بخش های مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است، تنها قصد بازسازی آشپزخانه منزل تان را داشته باشید و بازسازی دیگر بخش ها برای تان در اولویت نباشد. در این حالت هزینه ای که می بایست برای بازسازی این بخش از ساختمان اختصاص دهید، کمتر از هزینه بازسازی کل ساختمان است و هزینه آن با هزینه بازسازی پذیرایی یا اتاق خواب ها کاملا متفاوت است؛ چرا که نوع کاری که می بایست بر روی این بخش از خانه انجام شود، کاملا با دیگر بخش ها تفاوت دارد و این تفاوت باعث تفاوت در هزینه بازسازی ساختمان برای بخش های مختلف آن می شود.

سطح بازسازی ساختمان و نقش آن در قیمت بازسازی

با توضیحاتی که تا بدین جا بیان شد، بهتر است برویم سراغ سطح بازسازی ساختمان که البته تا حدودی به آن اشاره نیز کردیم. شما سطحی از بازسازی که در نظر دارید برای ساختمان تان انجام دهید را باید پیش از هر کاری مشخص کنید. البته برای تشخیص آن می توانید با افراد مجرب و شرکت های معتبر مشورت کنید. هر چه سطح بازسازی ساختمان بالاتر باشد، هزینه بازسازی ساختمان نیز افزایش پیدا می کند. در سطوح بالاتر بازسازی ساختمان، اقداماتی که می بایست برای ساختمان انجام شود، بیشتر بوده؛ لذا نیازمند پرداخت هزینه بیشتر نیز می باشد. این که ساختمان شما به چه حد از بازسازی نیاز دارد، به معیارها و موضوعات مختلفی بستگی دارد. اما در نهایت این شما هستید که تعیین می کنید، چه امکاناتی برای ساختمان تان ضروری است. البته قطعا شما نیز بر اساس بودجه ای که پیش از این در نظر داشته اید، امکانات و نیازهای ساختمان را تعیین می کنید.

سبک بازسازی ساختمان

سبک طراحی ساختمان، جدا از مبحث طراحی داخلی در زمینه بازسازی نیز کاربرد دارد. اگر هدف شما از بازسازی ساختمان، تغییر سبک طراحی ساختمان است، نوع سبکی که می خواهید برای ساختمان تان در نظر بگیرید، بسیار مهم است. برای مثال کار روی سبک طراحی مدرن و کلاسیک، جدا از مصالحی که باید به طور اختصاصی در این مورد خریداری شود، بیشتر بوده و نیازمند تامین هزینه بیشتری نیز می باشد. سبک ایرانی، یک سبک طراحی متداول در ایران بوده و اگر می خواهید پس از بازسازی چنین سبکی داشته باشید، هزینه های آن چندان زیاد نخواهد شد. در طراحی مدرن معمولا عملیات هوشمند سازی ساختمان هم تا حدودی انجام می شود و این موضوع در افزایش هزینه های بازسازی موثر است.

جهت آشنایی با خدمات ما و مشاوره رایگان وارد صفحه بازسازی ساختمان شوید.